Esimene päev uues kodus

Wow! Küll mulle esitatakse ikka igasuguseid küsimusi, lisaks kõigele muule (enamasti negatiivne). Ma olen mõelnud, et teen ühe KKK siis ma ei pea ühte ja sama asja 107 korda ütlema. Veidi tüütu on ja ma tahaks ikka elu elada, mitte vastata samasugustele küsimustele korduvalt.

Lisaks küsiti, et miks mu blogi kuidagi lahja välja näeb nüüd… Mulle meeldib minu elu sellisena nagu see on. Ma ei teeks mitte midagi teistmoodi. Mul on tervis kehva ja see paneb rohkem elu väärtustama ning elama nii, et homme järsku susse visates midagi kahetsema ei peaks. See muidugi ei tähenda, et elu ideaalne on või peab olema. Olin telesaates ja pea iga nädal ilmus mõni minu blogipostitus mõnel ajaleheveerul. Juulis ilmus artikkel Pere ja Kodus. Loomulikult on inimestele küsimusi, kõhklusi ja kahtlusi…Aga ma olen inimene ja see rahvamass, mis peale tuleb on lihtsalt lämmatav. Mulle ausalt ei meeldi rahvarohked kohad, kui Facebook välja arvata. Mulle meeldivad väiksemad ja sõbralikud seltskonnad. Ühtlasi hakkavad inimesed ära tundma poes, tänaval jne. See on tore. Mul pole selle vastu midagi, et sõpralikult juttu ajada kellegagi. Probleem on aga see, et väga paljudel on väga suured eelarvamused minu osas ning see takistab neil minuga suhtlemast. Mulle nii meeldib uusi tutvusi soetada. Eelmine ülikooli aasta oli lihtsalt suurepärane, kedagi ei häiri, et ma olen tegelikult lapsevanem ja üksikema ja kõik muu veel otsa. Ülikooli uksest sissu astudes olen tudeng nagu iga teine, kes on tulnud teadmist omandama. Uusi tutvusi soetama. Kui ma täna ülikooli hoovipeal tiiru tegin oli lihtsalt rõõm näha tuttavaid nägusi, kallistada, soovida edu uueks kooliaastaks jne.

Mõne jaoks aga olen ma vigisev ja halav üksikema. Keegi halab, et ma elatist ei maksa ja ignoreerides fakti, et ma teda ise üleval pean. Minu kui vanema kohus on oma last üleval pidada aga järsku olen ma imelik, et ma lapse ülalpidamiseks mõeldud raha isale anda ei taha. Kogu see teema on ainult üks väike osa minu elust. Suuremas osas olen ma emarolli täitmas, hiina keelt õppimas ja mulle meeldib väga inimestega suhelda. Ning jah enamasti on väga palju muid teemasid, mida arutada kui see üks elatisega seotud.

Ühtlasi oli probleem, et kui ma Tallinna lähen, et siis ma ei osale ju lapse elus. Osalen. Täpselt sama palju kui enne. Isal on võimalik minuga ühendust võtta igal ajal, et mingeid lapsega seotud asju arutada. Eelmisel aastal tulin kooli pärast Tallinna. Nüüd on asi lihtsalt vastupidi. Sõidan Pärnusse. Jõuan pärast loengut ilusti bussile, et reedel õigel ajal tütrele lasteaeda järgi minna. Ja esmaspäeval enne Tallinna tulemist jõuan ta kenasti ta lasteaeda tagasi viia. Jah, tütre osas jäävad külastused samaks ning see ei mõjuta ei tööd ega kooli. Tallinnas elamisega on mul väga palju teisi boonuseid. Näiteks saab Noorhärra oma isaga rohkem kohtuda. Mina saan koolis käia ilma, et peaksin loengutest puuduma. Ja kindlasti tahaks mingi osaajaga töö endale leida. Ühtlasi on praegune korter niiiiiiii soodne, et ma loodan oma rahalise poolega aasta jooksul heale järjele saada. Jah, noh, enamus ei näe läbi blogimise kõike, mis tegelikult toimub. Ja minu asi pole kõigile aru anda alati.

Mulle nii meeldi ühes postituses väljatoodud asi. Kuidas see oligi…

See kõlas umbes nii, et blogimine on nagu seeliku kandmine – see, et sa seda avalikus kohas kannad, ei tähenda, et sul lasub kohustus igaühele näidata, mis su seeliku all on. Ehk et iga blogija otsustab ise, kui “pikka seelikut ta kannab”. Mitte keegi ei võlgne mitte kellelegi rohkem infot kui too ise otsustab jagada, olgu selleks ainult positiivne, ainult negatiivne või määratlemata vahekorras segu mõlemast.

Saime kolitud ja alates tänasest oleme ametlikult tallinnlased 😀 Nüüd jääb ainult lasteaiakoht muretseda aga vaaatasin, et siinne süsteem on ikka päris nõme. Pärnu on parem. Astud kabinetti. Ütled mida vaja on ja mis põhjusel. Teed avalduse vajadusel. Siin saadeti koju ära, et kõik asjad online teha. Üks suurimaid miinuseid online asja juures on see, et sa ei näe päris inimest avalduse taga. Mõnes osas mulle meeldib näost näkku asju arutada, eriti kui sul on midagi väga olulist vaja. Noh ja me oleme kõik inimesed, indiviidid, kelle vajadused on erinevad. Vabu kohti on aga millegipärast on ikka 200 lapsega järjekorrad. Esmapäeval tuleb lihtsalt lasteaedadesse kohale minna. Ja ma kavatsen nad kasvõi kõik läbi käia, et tal oleks järgmisel nädalal mõnes neist koht olemas. Mitte sellepärast, et ma ei saaks vajadusel natuke ilma hakkama aga siin on üks kuri Noorhärra, kes hirmsasti tahaks juba lasteaeda minna ja uusi sõpru saada. Ta ripub mul jala küljes lausa, et tema tahab ja millal saab. Olen saanud teda ka vajadusel loengutesse varem kaasa võtta aga noh ta võiks ikka enne ülikooli lasteaias käia. Mine tea muidu õpib hiina keele enne ära kui eesti tähed selgeks 😀

Uus kodu on lahe. Mõned asjad vajavad harjumist. Hommikul vajust vetsu uks kinni. Seest poolt, kus kedagi sees ei olnud. Pidin kääre kruvikeerajana kasutama, et link ees ära kruvida ja jälle vetsu saada. Nüüd teipisin nupu kinni, et see enam kinni ei vajuks. Jah, ma olen üsna leidlik inimene 😀 Hommikul ei saanud aru, kuidas ma dušši kasutada saan. No ei olnud seda nuppu, millega vesi kraanist otsikusse läheks. Lõpuks avastasin, et see jääb silma eest varju, seina poole 😀 Vanni tahtsime minna mõlemad aga jama, seda punni pole. Üllatavalt kiirelt oleme saanud asjad lahti pakkida. Noorhärral on huvitav. Ootab juba, et saaks õele meie uut kodu näidata. Ja kui aus olla. Mina ka mitte 🙂

Tsitaat on pärit SIIT

8 Replies to “Esimene päev uues kodus”

  1. Aga miks sa siis lapse ülalpidamiseks mõeldud raha isale ei anna, kui laps kasvab tema juures ja isa teda kasvatab?
    Mina leian, et kõik oleme võrdsed (mida muidugi reaalses elus kuidagi ei juhtu) ja nii ka üksikvanemate puhul – elatist peab maksma vanem, kelle juures laps ei ela. Ma eriti ei usu, et sa lapse ellu panustad kõige selle osas, mis elatise juurde kuulub.

    Like

    1. Sest ma ise kulutan tema ülalpidamiseks raha kui ta minu juures viibib. Minu juures on ka ikkagi kulud. Eriti kui ta kaks nädalat siin viibib. Toit, elamiskulud, riided ja muu selline. Kui ma tema elus ei osaleks üldse, siis loomulikult peaksin isale kandma.

      Like

      1. Olgu, arusaadav. Kuid sel juhul tuleks tasumine teha nii, et sina kui lapse ema, kelle juures laps põhimõtteliselt ei kasva, siis sina peaksid isale maksa lapse elatise igakuiselt härra arvele ja kui laps viibib sinu juures näiteks 7 päeva, siis maksab isa sulle nädala aja raha. Nii oleks kõige õigem ja mõistlikum. Juba seetõttu, et sul on olemas tõend, et maksad igakuiselt lapsele elatist.
        Ma nüüd ei mäleta su tekste ega vinna neid ka praegu uuesti lugema hakata, ent kui sulle on kohtuotsuse alusel elatist välja mõistetud, siis peaksid seda täitma. Kui ei täida, oled seaduse ja riigi silmis automaatselt elatisvõlglane ja hiljem hakatakse sinult seda sisse nõudma kohtutäituritega. Kui aga pole ja teil lapse isaga omavaheline kokkulepe, siis muidugi arusaadav, kuid ikkagi tasuks mõelda esimese välja käidud variandi peale

        Like

      2. Vähemalt pakud lahenduse, kuid see ei toimiks, sest ühtegi seadust selle kohta ei ole. Ja see pole alati nädal aega. Lisaks sellele…kui sa enda arveid näed, siis need ei ole ju igakuiselt ühesugused, riideid ei osta igakuiselt sama raha ees, sissetulek pole igakuiselt samasuur ja sa saad alati mõelda, kuidas ja kuhu oma raha paigutad, et ära elada ka väiksema raha kui vajadus on…elatis on üks kindel telliskivi, pool sissetulekust kuulub lapsele ja pole vahet kas see kulub päriselt kõik ära või mitte…470 eurot kokku kahe vanema peale igakusielt…mina maksan kindla summa aga temal on võimalik võimalusel vähesemaga toime tulla, kas osta kallim või odavam asi, millist toitu süüa, jne. See pole just võrdne võimalus vanemaks olemisel.

        Like

  2. Juuni kuu on ainuke kuu kus tütar viibib 2 nädalat sinuga. Ülejäänud ajal on iga teine nädalavahetus ainult sinuga. Ise sa seda oled kuulutanud. See 4 päeva kuus küll ei ole eriline lapse ülalpidamine ja kindlasti ei vabasta elatise maksmisest. Sinu kommentaar näitab, et kui eksitavalt sa võid infot külastuse kohta lugejatele edastada.

    Liked by 1 person

    1. Üks asi on see, et mis on paberil kirjas ja teine on see, mis reaalselt toimub. Üks on kindel, et JUULIS veedab kaks nädalat kindlasti minuga, sest siis on lasteaiad puhkusel. Juhtumikorraldaja juures on kokkulepitud üldse teistsugune külastusaeg algselt. Kindel aeg on ka üle nädala nädalavahetused AGA isegi mu Instagrami jälgija ja blogilugeja saab näha, et laps viibib minu juures rohkem kui ainult kindlatel aegadel, sest seaduse järgi on meil võrdne külastusaeg ja seega toimub palju külastus vahelduvalt. Üks on isaga kokkulepitud kindel aeg, teine on see, mida seadus seadus ja kolmandana on see, mis vastavalt olukoorale kokku lepitud saame. Pole olnud ühtegi kuud, kus taoleks vähema kui 7 päeva veetnud emaga.

      Like

  3. Ja kuidas see 7 päeva on võrdne 23 päevaga, mis laps isaga on? Kahtlen, et aitad isal lasteaiatasu maksta jne. Kirjutasid, et lapsel on isa juurest tulles uhked riided seljas. Sellest võib järeldada juba, et isa kulutab lapse riiete peale palju rohkem. Sinu väited isaga võrdsest ülalpidamisest on naeruväärsed. Kohtusse minnes tehaks sind kohtuniku poolt maatasa, kui arvad, et vabaned elatise maksmisest.

    Liked by 1 person

    1. Ma maksan huviringide eest, toidu eest ja tegelikult maksaks üldse kõige eest ise…paraku mul ei lubata seda teha. Ka huviringide raha pean ikkagi isa arvele kandma. Hiljuti märkasin, et tütrel uus jope aga minuga ostu arutanud, et ma saaks panustada…Tundub, et on raske arusaada, mis vahe on kui ma ise maksan ja minuga asja arutakse või see kui maksan küsimata lihtsalt elatise miinimumi. Viimane on lihtsalt igakuiselt ebareaalne summa. Kommunaalide arve on igakuisel juba erinev, igakuiselt riideid ei osta, igakuiselt on lasteaiatoidu summa erineva…Ma olen põhjalikult valmistunud selleks, et kohtus enda olukorda põhjendada ja ma ei torma pimesi enda õigust taga nõudma. See on väga põhjalikult kaalutud ja üle vaadatud teema.

      Like

Lisa kommentaar

